سوریه: شورای امنیت سکوت در قبال تجاوزات اسرائیل را کنار بگذارد

سوریه: شورای امنیت سکوت در قبال تجاوزات اسرائیل را کنار بگذارد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست سکوت در قبال تجاوزات و اشغالگری رژیم صهیونیستی را کنار بگذارد و به مسئولیت های خود برای پاسخگو کردن این رژیم عمل نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر لزوم مسئولیت پذیری شورای امنیت سازمان ملل متحد وتلاش آن برای توقف حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک این کشور، پایان دادن به جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین و ضرورت خاتمه دادن به اشغال سرزمین های عربی توسط این رژیم و اجرای قطعنامه های مربوط سازمان ملل تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، بسام صباغ در جلسه شورای امنیت گفت: اشغالگران رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن فرودگاه بین‌المللی دمشق طی حمله موشکی، تجاوز جدیدی را به خاک سوریه آغاز کردند که موجب به شهادت رسیدن و جراحت چند نفر و وارد آمدن خسارات مادی شد. روز بعد ایتمار بن گویر وزیر دولت اشغالگر، بدون احترام به احساسات فلسطینی ها و مسلمانان در سراسر جهان، اقدامی تحریک آمیز اتخاذ کرد و صحن های مسجد الاقصی را مورد هتک حرمت قرار داد.

نماینده دائم سوریه خاطرنشان کرد: سوریه نامه‌ای را به شورای امنیت درباره تداوم حملات رژیم صهیونیستی به خاک خود از جمله تأسیسات حیاتی غیرنظامی ارسال کرد که آخرین آن تجاوز به فرودگاه بین‌المللی دمشق و حملات قبلی علیه فرودگاه های بین المللی دمشق و حلب و بندر تجاری لاذقیه بود.

بسام صباغ در مورد جولان اشغالی سوریه هم گفت که مصونیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی در قبال اقدامات تجاوزکارانه خود منجر به تداوم جنایات اشغالگران علیه مردم سوریه در جولان خواهد شد.

کد خبر 5686427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha